Professors i investigadors jugant amb robots per comprendre la complexitat de l’evolució i el llenguatge.

File 10-12-15 14 40 42

Els 2 i 9 de desembre de 2015 a les instal·lacions del Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona, dins la 9a edició del programa “Professors i Ciència” de La Fundació Catalunya La Pedrera, es va realitzar el curs “Jugant amb robots: la teoria evolucionista i els misteris del llenguatge”.

Aquest curs, va estar dirigit a professors d’ESO i Batxillerat, interessats en donar a conèixer a classe la naturalesa (ineludiblement) multidisciplinar i transversal de l’estudi del llenguatge, i com disciplines tan diverses com són les ciències de la vida, les humanitats, la tecnologia, la informàtica i la robòtica es fan servir per intentar resoldre els misteris i l’evolució del llenguatge.

IMG_7276
Maria Ferrer Bonet, Llingüista i Research Assistant al Language Evolution Lab de l’Institut de Biologia Evolutiva (CSIC-UPF) presenta la recerca i explica els conceptes sobre intel·ligència artificial als professors.

Les sessions van estar a càrrec dels estudiants de doctorat i equip de recerca del grup del lingüista i científic de la computació Luc Steels,  cap del Language Evolution Lab (Institut de Biologia Evolutiva, CSIC-UPF) i la plataforma de divulgació científica La Ciència Al Teu Món.

File 10-12-15 14 35 49
Emília G. Casademont, estudiant de doctorat, llicenciada en matemàtiques i màster en ciència cognitiva, explica als professors la metodologia i les eines per fer recerca amb robots .

Els professors i l’equip investigador, van treballar en l’aplicació a les aules d’aquest coneixement mitjançant materials educatius i activitats a classe, on els estudiants podran experimentar per si mateixos com a robots i com a investigadors, per tal d’expandir el seu coneixement en llingüística, biologia i intel·ligència artificial, i expandir les seves perspectives a les diverses disciplines científiques i les possibilitats que aquestes ofereixen.

Va ser una experiència molt enriquidora i constructiva per tots els participants. Per una banda, els professors assistents van poder resoldre dubtes directament amb els investigadors i també van poder participar amb els seus cometaris i opinions, i per una altre banda,  l’equip d’investigadors i comunicadors a càrrec del curs va poder escoltar de primera mà, les impressions dels professors que activament van oferir les seves recomanacions en la disseminació d’aquests coneixements a classe, a partir de la seva experiència.

Galeria d’imatges

Redacció
Roberto Torres
Director Creatiu de LCATM

Related Posts